Thursday 4 July 2013

Finished! / Hexagons om paneeltjes klaar!

 Na de rand wist ik het ineens...hij is klaar! Het is een middendeel van het patroon uit het boek 'Feathering the nest ' van Brigitte Giblin en  heet daar 'Anna Brereton quilt'. Ik begon hier aan om de techniek van de hexagons om een middenpaneel uit te proberen. Mijn hexagons hebben zijden van 3/4 inch, in het boek zijn ze groter. Het is erg leuk om te doen.

After I finished the black and white border I knew I was done! It is the middle part of Brigitte Giblins pattern called 'Anna Brereton quilt'  from her book 'Featherng the nest'. I started this just to practise making hexagons around a panel of one fabric piece. The size of my hexies are 3/4 inch (on the sides), the ones in the book are bigger.  It is fun to make.


 Gisteren de rand erom heen gezet en de hoeken op elkaar aan laten sluiten. De randstof is een klederdracht stof uit , ik dacht, Marken. Het is geen geprinte stof maar een geweven stof.

Yesterday I started making the border and mittered the corners. The border fabric is from a costume women used to wear in the early days 9 and some still do today)on Marken, The Netherlands. It is not printed but woven.

 De achterkant stof vind ik erg leuk maar het is een laken wat zo'n 40 jaar bij mijn schoonouders in de kast lag en nog helemaal nieuw. Hij is voor echt quiltwerk te stevig, maar voor deze achterkant prima. Net als Brigitte Giblin heb ik er een çoverlet' van gemaakt. Dat betekent dat er geen vulling tussen zit en dat hij  niet gequilt is.

I like the back fabric. It has been a sheet. It was unused lying in the closet of my parents in law for 40 years. It is to stiff to quilt through  but good for a coverlet like this. I made it like Brigitte without batting and no quilting.


 Nog een keertje buiten in mijn volkstuintje.

One more time in my allotment.


En hier ligt hij binnen op de ronde tafel met bloemen uit de tuin. Ik wil graag nog eens een coverlet maken, misschien nog meer uit hetzelfde boek. Er staan héél veel mooie dingen in, dus dat wordt nog moeilijk kiezen.

And finally inside on the round table with yellow flowers from the garden. I would like to make another one maybe from the same book. There are so many beautiful patterns in the boo, it might be difficult to choose.

Have a good weekend,

Een heel fijn weekend,

Groetjes
Annemieke

19 comments:

Annelein said...

Wat een prachtige quilt en die achtergrondstof...

Ineke said...

Ben helemaal weg van die achtergrond stof en wat leuk om je hexagonnetjes te bewonderen. Mooi kleedje geworden!

Marja said...

Echt een zomers kleedje geworden, mooi hoor!

Groet,
Marja

Nifty Quilts said...

It's absolutely beautiful! Your border is the perfect complement. I'm sure you'll enjoy it for many years.

Geta Grama said...

Beautiful finish! I love you filled the corners; and the backing is beautiful too. But no quilting ? To keep the front and back together ?

Annelein said...

Ik bedoel de gele stof... ziet er nog uit als nieuw en zo van deze tijd....

De lijst van Love Entwined is idd willekeurig. Telkens als ik een maakster tegen kom voeg ik die toe aan mijn lijstje...

Phyllis said...

Het is echt heel mooi geworden. En die borderstof is perfect.

ineke said...

Wat een mooi zonnig kleedje is het geworden, op tijd klaar zou ik zeggen. Leuk om nu te weten wat een coverlet is. Ik wist wel zonder vulling, maar dus niet gequilt. Vroeg me we af of dit dan niet gaat schuiven. Veel plezier in het zonnetje groetjes ineke

Pauline said...

Erg geslaagd, deze coverlet!

Judith said...

Prachtig! Met name de rand vind ik echt schitterend. Dit doet super veel voor je coverlet. Fijne zondag

Dolores said...

You've done a wonderful job with the hexagons. I am planning a hexagon quilt but mine will be much bigger.

Plum Cox said...

What a beautiful coverlet! Your mitring of the corners of the border is wonderful!
Thanks for sharing!

jjthor said...

A beautiful quilt!!! Looks real nice on the table.

Anonymous said...

Wat een mooie kleurige quilt. Nu weet ik ook wat een coverlet is.

Corina said...

Prachtig! Ik vind het effect van die Marker stof zo mooi als rand - goed gevonden. Leuke achterkant ook.

Carin said...

Wat is die schitterend geworden... die kleuren passen zo mooi bij elkaar.

PS. ik had je nog een email gestuurd ;)

Grit said...

Wonderful hexie work.

Cathy @ CabbageQuilts said...

Wow, your hexi quilt is AMAZING! I love it. And the stripey border sets it off beautifully. Great job. xo

kaneeltje said...

Zocht naar iets met Markerstof en kwam o.a. hier terecht. De stof die jij gebruikt hebt, kan je op Marken kopen maar het is Zeeuws schortenbont. Vindt het wel een heel mooi effect geven als rand ! Leuk gevonden !