Friday 11 February 2011

Patchwork & quiltdagen 2011


Dit is de buit van vandaag! Ik heb erg genoten op depatchwork & quiltdagen beurs . 6o (!) winkelstands en een quiltshow. Ook veel aardige quiltdames en winkelmensen gesproken. En van mijn moeder, die voor het eerst mee was naar een quiltbeurs en haar ogen uitkeek, kreeg ik dat mooie schaartje! Ze kocht het bijQuilt it & Dotty.
Ik ben ook blij met het boek. Het is 'out of print' vertelde de Engelse boekverkoper mij. Ik was er al even naar op zoek. Verder blijf ik maar kijken naar mijn stofjes en ben zeer tevreden. Een dag is eigenlijk nog te kort...

This is what I bought today at a quiltexibition. There were 60 (!) quiltsstands and a exibition. I had a great time. My mum, who visited such a exibition for the first time and did really enjoyed it very much, bought me the beautifull sciccors at Quilt it & Dotty. Isn 't it nice? I'm also very happy with the book. the seller told me it is out of print now.
I'm more than happy with my fabrics!




Daar naast waren de quilts van Supergoof weer erg mooi. Deze is wel een van mijn favorieten. Voor meer foto's van haar kan je alles op haar weblog zien.

Beside all the shops I enjoyed the quilts exibition. Especially those made by Supergoof. This one above is one of my favorites. You can see lots more on her blog.


De quilt hier boven en de twee hieronder zijn van Mariet Soethout-Mous. Ook geweldige quilts en erg veel grote. Ook al haar quilts zijn met de hand gemaakt. Jammer genoeg kan ik op internet geen eigen website of blog van haar vinden. Misschien zoek ik niet goed of zijn ze er niet. Ik zag de quilts van haar voor het eerst en ze gaven me veel inspiratie.
In een woord: indrukwekkend!

The one above and the other two down below are made by Mariet Soethout-Mous. I would like to give you a link but I can't find a website or weblog. Maybe someone can tell me if she has one?
I had a lot of inspiration only looking at them. She makes them all by hand, like Supergoof does. Very impressive.




Deze laatste bestaat uit allemaal herrinneringen. Zo heet hij dacht ik ook. Heel apart.

De beurs in Vijfhuizen, Haarlemmermeer is echt een aanrader!

This last one is called 'memories' if I remember well.
It was well worth visiting!

Goed weekend,
Groetjes
Annemieke

11 comments:

dutch sisters said...

Klinkt als een fijne dag en een erg mooie tentoonstelling! Jammer dat ik zelf niet in de gelegenheid ben om de quiltdagen te bezoeken!
Fijn weekend!

quilting Jeannet said...

Ohhh, wij gaan morgen, ik heb er heel veel zin in, zeker na je leuke verslag en je mooie aankopen!

groetjes, Jeannet

Marieke said...

Leuk was het, hè? Ik heb ook genoten. Grappig dat jij precies dezelfde twee quiltsters eruit haalt als ik...;-) Geniet van je schaartje en de rest van je 'buit'.

Hennie said...

Wat heb jij mooi spullen ingeslagen, ik kan me voorstellen dat het erg gezellig was op de beurs ! ! !
Groetjes Hennie.

Jane in Cumbria said...

Nou, ik kan wel zien dat je genoten hebt. Prachtige stofjes heb je gekocht, en dat enige schaartje - wat zul je het fijn vinden om dat te gebruiken!

Willeke said...

Prachtige stofjes heb je gekocht. En je boft met de mooie schaartje!
Ik heb ook genoten van de mooie quilts van Goof en Mariet Soethout. Ook de quilts uit de Oekraine vond ik erg mooi.

Jane in Cumbria said...

Hier ben ik alweer! Als je tijd hebt, kijk dan even op mijn blog, daar staat iets leuks voor je.
groetjes
Jane

ranette said...

The scissors are amazing, as are all of the fabrics you bought at the show. The book looks great too!

I love SuperGoof's quilts and I love the other lady's quilts as well.

Sounds like you had a really great time.

Heleni said...

Dankjewel voor je leuke reaktie op mijn blog Annemieke.
Viavia heb ik je blog ontdekt en dan word ik net zo nieuwsgierig als jij (lol) en dan móet ik even kijken. Je hebt prachtige quilts en applicaties gemaakt zeg.
Heb je mijn blog PATCH TO PATCH ook gezien? Daar vind je ook verschillende werkstukken.

groet Heleni

Anonymous said...

Geniet van je aankopen en je zal er vast weer wat moois van maken.
Leuk dat schaartje.
Marjo

AnitaA said...

Wat een mooie foto's heb je gemaakt van de quilts op de tentoonstelling ! Prachtige stoffen heb je gekocht en dat schaartje, ook zo'n schatje, veel plezier ermee.
Groetjes Anita.