Wednesday 3 February 2010

civil war diary quilt top



Bijna klaar! De top lag al even te wachten totdat ik er een goede foto van had. Er moet nog een rand omheen en dat duurt dan weer even. Mijn moeder kwam met het idee om er een rode rand omheen te maken. Niet fel rood maar donkerder zoals ik ook in de top gebruikt heb.Dat is misschien en goed idee.De quilt komt op een ronde tafel met zwarte stoeltjes eromheen.Blauw zou ook nog een optie zijn...Misschien moet ik hem even meenemen naar de winkel om te kiezen.



In het blok met het fotootje stond oorspronkelijk president Lincoln, hier heb ik President Obama erin gezet. Het is als grapje bedoeld maar later is het natuurlijk handig als de quilt gedateerd moet worden, over 100 jaar of zo...Voor het printen van de stof kan je kijken op de site van Barbara Brackman. Het staat onder het hoofdstukje 'Hot topics'.
Het maken van de blokken was erg leuk maar meestal veel werk. Sommige blokken bestaan uit meer dan 70 stukjes! Het grootste deel is met de paperpiecingmethode gedaan. Het was erg gezellig om iedere maand bij elkaar te komen in de Sampler. De cursus werd prima gegeven door Cathelijn met veel extra informatie over de civil war en de stoffen uit die tijd. Dit jaar zal ze dat voor de laatste keer doen las ik.
We hebben ook al een terugkomavond gehad met iedereen die zijn top, losse blokken of zelfs al hele quilt, wilde laten zien. Super leuk om al die verschillende civil war diary quilts te zien.

No comments: